Magkatarr

Jaha då har man åkt på magkatarr också.. Började med att jag fick ont i magen måndags eftermiddag. Det lugnade sej tyckte jag på kvällen men sen på tisdagen var det igång igen. Och så fort jag åt så blev det värre. Så under tisdagen åt jag lite mannagrynsgröt, en halv knäckemacka med ost, tre morotsstavar, 2 köttbullar och en klick potatismos. Var inte hungrig för fem öre. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen för Märit sa att det kunde vara magkatarr. Sjuksköterskan började fiska efter laktosintolerans men jag sa det att så mycket mjölk som jag dricker så tror ja inte det skulle komma så här helt plötsligt. Hon tyckte jag skulle pröva medicin och se om det blev bättre så jag åkte till apoteket och fixade det. I natt vaknade jag vid 00.51 och mådde ultrapyton. När klockan ringde vid 05.00 var det lite bättre till jag reste på mej. Fick ringa och väcke Jennie och fråga henne om hon kunde öppna åt mej och det kunde hon. När jag väl vaknade igen så ringde jag jobbet för att säga att jag kommer imorgon men när jag lagt på så började det kännas av igen. Duschade i alla fall och gick ut på en promenad så jag skulle få lite steg på stegräknaren. Gick till Tryckeriet och tillbaka och höll på att svimma av. Konstaterade att det inte skulle bli något jobb imorgon heller om jag inte ens pallar en 20 minuters promenad. Så efter jag ringt jobbet igen så blev magen värre. Så det är ju ingen tvekan om att det är jobbrelaterat. Eller jag förstod ju det innan men det var som mer bevis. Bestämde mej för att adventspynta. Hade lite ambitioner om att jag skulle dammsuga, diska och tvätta insidan av fönstrena. Men efter att ha satt upp pyntet så sket det sej. Det hade det egentligen gjort innan men jag körde på ändå. Det kanske var dumt men det blev ju fint här =) Idag har jag ätit en smörgås med ost, en halv tallrik flingor med mjölk, två småbitar kyckling och lite ris. Ska köpa nyponsoppa imorgon för det känns lättare att dricka saker. Så får vi se hur det går detta...

Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0