Dag 11 - Mina syskon

Min storebror heter Christian och är 37 år. Han är gift och har två barn, en tjej som fyller 10 i mars och en pojke som fyllde 7 i början på december. Han var alltså 11 när jag föddes så jag minns inte så jättemycket av tiden när vi bodde under samma tak. När han flyttade hemifrån flyttade han till Upplandsväsby med Susanne. Dom bodde där ett tag sen flyttade dom till Bålsta. Jag var uppe flera gånger och hälsade på och vi var på Skansen, Gröna Lund och på shoppingstråk i Stockholm. När dom hade fått sitt andra barn flyttade dom ner till Norrköping igen efter något år. Det var skönt så man kunde åka och träffa dom lite mer och se barnen växa upp. Min storebror är den bästa! Supersnäll och omtänksam. Det ska bli otroligt kul att träffa han och hans familj i jul.

Min storasyster heter Victoria, är 34 år och gift med Fredrik. Det jag minns av att bo med henne är bråk. Bråk, bråk och bråk. Jag minns ärligt inte om vi var sams någon gång.. Men det var vi väl säkert någon lite stund. Det var först när hon och Fredrik flyttade ihop som vi kunde börja umgås som vanligt folk. Eftersom hon och jag alltid bott i samma "stad" har vi kunnat umgås mer än vad jag gjort med min bror. Gått på bio, shoppat, kollat på film, spelat spel, snackat skit osv. Jag har även vikarierat på hennes jobb en hel del. Victoria träffar jag redan på julafton, min bror träffar jag inte förrän på juldagen. Det är det som är lite trist med att bo så långt bort. Man träffas inte så ofta. Men å andra sidan så träffas man mer när man verkligen ses.

Eftersom mina syskon är så pass mycket äldre än mej har jag inte uppskattat dom på samma sätt när jag var liten som jag gör nu. Jag har självklart alltid älskat dom men inte känt mej så nära dom eller vad man ska säga. Men nu när jag växt i fatt dom kan vi ha en helt annan relation med varandra. Det känns jättebra! Jag älskar mina syskon otroligt mycket och känner mej lyckligt lottad som fått dom som mina!


Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0