Dag 09 - Min tro

Troendet är det inte mycket med måste jag säga. Eller tror gör jag men jag har väl ingen religion (hur detta knäppa ord nu stavas). Min första pojkvän var pingstvän och hej och hå vad det hade funkat dåligt om det skulle fortsatt. Jag har ingen emot att folk tror på en massa saker bara dom inte tvingar sej på andra. Jag är också av den åsikten att mycket krig och annat onödigt skit som händer skulle hända lite mindre om inte det vore för alla religiösa människor som bestämt hävdar att deras tro är den rätta. Men för att återgå till det som jag tror på...

Jag tror på reinkarnation samt ett liv efter döden.. Lite krångligt det erkänner jag. Men reinkarnation tror jag på för att det så ofta händer grejer som det känns som man varit med om förut. Deja vu liksom. Fast man inte varit på ett ställe så känns allt bekant. Till och med konversationen kan vara kusligt lik något man pratat om förut. Livet efter döden är kanske mer en önskan än en tro. Jag hoppas att man träffar alla de sina igen när man dör. Och att man ser dom som dom var när dom levde. Till exempel då så om jag träffar min farfar igen så är jag så gammal för han som jag var när han dog istället för en skrynklig gammal tant om jag nu blir det. Eller att man är någonstans som man är nu, vuxen liksom. Jag hoppas även jag får träffa min farmor som jag aldrig träffat förut. Sen känner jag lite med att om man tänker på hur länge som människan exsisterat. Och hur länge till hon kommer finnas och så ska varj enskild person bara leva i cirkus 80 år och that's it.. Det känns inte vettigt tycker jag.

I övrigt så tror jag på andar och spöken och sådant. Detta beror på saker som jag upplevt själv. And that's that!

Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0