Dag 03 - Mina föräldrar

Anledningen till att jag ens existerar är tack vare Anette 57 år och Thomas 63 år. Det kom 2 barn före mej men som man brukar säga tredje gången gillt. Ut kom jag ett prima barn bra på alla de sätt. =P Mamma jobbar på Nordea nu men förut var det Posten, som blev till Svensk Kassaservice innan hon hamnade där hon är nu. Pappa han började väl på Stal Laval, som blev ABB Stal, som blev Alstom och nu håller han till på Siemens. Något mer byte är väl inte aktuellt i detta skede av hans liv. När jag föddes hittade man mina föräldrar (och syskon för den delen) på Fäskogsvägen 235 tror jag numret var. När jag fyllt 2 år flyttade dom till ett hus på Bäckvägen och där har dom alltså bott i 24 år.

Mina föräldrar är de bästa! Man kan alltid lita på dom och har man det knivigt så ställer dom upp. Mamma och jag har våra duster men de har blivit mindre sen jag flyttade hemifrån. Mamma är dessutom den som jag liknar utseendemässigt i ansiktet. Likheter jag har med pappa är humorn, fräknarna, kort stubin, hett temperament och en tendens att svära kanske lite för mycket. =P  Min kroppsform kommer tydligen även från hans sida. Men då inte hans kroppsform utan min farmor och faster. Fast jag fick äran att bli lite längre än dom haha.

Jag älskar mina föräldrar otroligt mycket och jag är glad att det är just dom som jag får kalla för mamma och pappa.

Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0