Statistik, Frösön och vinterdäck

Idag har vi då varit på introduktion för nyanställda i kommunen.. Skitkul.. Eller inte.. En snubbe som pratade som Carl Bildt stod och drog statistik, siffror, diagram and what not i säkert en och en halvtimme. Sen var det några andra om babblade. Intressntare än snubben innan men ändock inte särskilt uppvaknande för någon som gick upp 5 i morse. Sen åkte vi på en rundtur i Östersund. Eller mest på Frösön. Och det var så jävla fint så jag konstaterade 3 saker när vi åkte runt. 1. Det fanns en massa fina hus. 2. Jag skulle absolut kunna tänka mej att bo där. 3. Vi åkte på en väg på andra sidan ön där den sluttade ned mot vattnet och på andra sidan 4 mil fågelvägen bort såg man Ovikenfjällen snötäckta. Vilket då blir första gången jag sett snötäckta fjäll in real life.. Så sjukt fint var det!! Sen bar det av tillbaka till Rådhuset för att käka mat som inte var så god. Innan hade vi dessutom fått fika. En macka med genmanipulerade solrosor så stora var dom och saker mellan bland annat paprika.. Pet, pet så gick det att äta smörgåsen men vad fanns det att dricka till. Jo te eller kaffe.. HELLO!?!?!?!? Nej tack vad har hänt med lite hederlig juice eller vad fan som helst som brukar finnas med.. Men då hade det säkert vart bubbelvatten och hur gott är det på en skala??? INTE!

När jag kom hem skulle grannen hjälpa mej byta vinterdäck... Vilket resulterat i att det nu är gjort.. På vänster fram. Alla andra bultar satt som fastlimmade.. Så dom ringde en snubbe dom känner i Grytan som har en verkstad. Så imorrn ska jag träffa dom på Coopparkeringen och åka dit så han får lösa loss dom så byter grannen åt mej så jag inte behöver betala.. Eller inte nåt mycket i alla fall skulle jag tro.. Och så kom han in sen och hjälpte mej få loss kupan till hallampan vilket jag inte kan göra själv för jag ser inte. Stallde mej på en stol o skulle kolla hur man gör mej jag var fortfarande för kort haha.. Så hade jag ingen lampa så han gick in till dom och hämtade en. Så nu måste jag köpa en lampa till dom imorrn.. Enligt mej själv men inte enligt dom..

Nu ska jag dock äta lite grann sen blir det träning ikväll.. Är fan slitigt när man öppnat.. Slitigt men behövligt..

Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0