Tråkiga telefonsamtal

Mamma ringde nyss för att berätta att dom tagit bort Jossan.. Lilla gumman var inte så bra längre.. Åt inget och hjärtat var förstorat. Det fick hon ju medicin mot men katter får ju så dåliga njurar om dom inte äter någonting så henner njurvärden var ganska höga. Så balansen var inget bra heller och trots allt så var hon ju även 15 år, 6 månader och 10 dagar för att vara exakt då.. Jag kommer ihåg när vi skulle hämta henne på Vikbolandet. När vi skulle åka hem så kunde vi inte hitta henne. Det var för hon hoppat upp i hyllan och lagt sej i Annika och Mats fruktskål... Hon har ju aldrig varit särskilt stor skruttebumsan.. Sen att jag var 10 år när hon kom till oss och kanske inte var världsbäst på att leka med en katt så som man ska leka med dom.. =P Så hon ägnade resten av sitt liv att hoppa på mej til höger och vänster men men jag tyckte i alla fall hon var supergullig.. Och nu är hon borta.. =( Men hon leker nog med min Tindra nu i katthimlen.. Och alla sina syskon som hon överlevde med stooor marginal! Och Plösen och Sulan förstås (hennes mamma och pappa). Fy satan vad skit det är när man måste ta bort sina djur.. *suck* Jag undrar om Elvis kommer leta efter henne när vi kommer hem i jul...

Nu ska jag kolla på Love Actually och bli deprimerad!!

Tell me about it
Postat av: Markus

du har mail på NK :)

2009-11-17 @ 23:59:19
Postat av: Hanna

Fy vad tråkigt! Det måste var tråkigt att du inte hann träffa henne innan med... Men du har säkert rätt i att katterna leker i himlen. Eller Jossan kanske spanar och vill leka, och gör det sen också. Fast i smyg. KRAM KRAM!

2009-11-19 @ 19:21:23
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/
Postat av: Alicia

Usch, jag beklagar verkligen! :( Jag vet precis hur det känns när ens älskade pälskamrat går ur tiden. Kram Men Jossan fick ett väldans långt, och säkert lyckligt, liv.



I listan av avlidna får du ju inte glömma Mimmi ju... i djurhimlen kommer katter och gnagare överens, tror jag. :)

2009-11-21 @ 21:33:35
URL: http://sisterrose.blogg.se/

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0