Midsommarhelgen

Torsdag: Denna dag bar det av till Hammarstrand kl. 9.00 för midsommar skulle firas i de Jämtländska skogarna.. Kom upp vid 18.00 typ och jag hoppade av i Hoo hos Andreas och Veronica direkt.. Kollade in allt nytt dom gjort i huset och sen hjälpte jag till att fippla i ordning uppe i ladan där dansgolvet skulle bli klart. Sen kom Niklas och Tommy för att sätta upp partytältet och Veronica och jag styrde med saker därinne... När vi inte var ute så Veronica kunde ge sin lite bättre version av hur tältet skulle stå.. Vilket jag helt och fullt höll med om så grabbsen fick vända på hela skiten =P Sen styrde vi med annat, Erik kom med Veronica och Andreas kameraväska bl.a.

Fredag: Upp kl. 10.00 för att duscha i stugan som hyrdes av moren, faren, fastern och hennes karl. I huset finns nämligen bara kallvatten och ingen dusch än så länge... Veronica åkte ner på Hammarn och fixade ett par grejer. Sen kom hon och hämtade mej så åkte vi till Annika och Mats och käka frulle och hälsade på kusinen, hans sambo och så mitt kusinbarn söt som skrutt =P Sen blev det att åka hem så vi kunde åka till Mon och kolla lite midsommarfirande där. Böle mot Hoo blev det i trekamp som Veronica fick delta i och Hoo vann. Sen började det ösregna så vi åkte hem och fixa finliret till partyt.. Var rätt lugnt i början sen öste det in folk.. Ett traktorlass dök upp haha... Och innan dom kom så pissregnade det.. Och dom hade inget tak hehe.. Allt var skitkul! Men sen runt halv 4 kommer det lite folk (typ alla hade åkt hem) och så blir det slagsmål... Och ena gubbfan gav sej på min kusin så då blev jag förbannad och lappade till han i huvudet och frågade vad fan han höll på med. Så då tog han tag i min arm (blåmärke har jag) och skulle väl härja på mej i stället. Så jag lappade till han några gånger till och sa att är man 40 bast så ska man väl ha lite vett i skallen att inte ge sej på en tjej eller slåss överhuvudtaget.. Så då släppte han och gick iväg och började tjuta istället.. Herregud vilket offer.. Men det är inte lätt för 4 tjejer att försöka dela på fem testosteronfyllda karlar med alkohol i kroppen kan jag ju säga. Men men det slutade ju till slut i alla fall.. Jag fick leka lite sjuksköterska och kvällen återgick till att vara trevlig.. =P Vid 5 eller kanske senare så hade man lyckats somna.. Det blev ju fan aldrig mörkt heller haha..

Lördag: Vaknade till vid 10 på morgonen men somnade igen efter en liten stund. Sen knatade jag upp vid 13.00 och gick ett varv ute.. Såg ut som fan så jag gick in igen och plockade lite i köket till Veronica och Andreas kom upp. Sen började vi städa ordning lite.. Dammsuga grusgropen i hallen, köket och på toan.. Men det skulle vara fest igen på kvällen så det blev väl inte så världsnoga. Vid 3-snåret pkte vi och plockade upp Niklas och åkte till Bispgården och käkade pizza. Sen duschade jag hos morbror och moster. Sen blev det hem och glo på film. Såg Bröderna Grimm och sen kom Björn med Pride and Glory.. Sen gick vi ut till festen och minglade.. Folk överallt igen.. Men allt gick lugnt till.. Kom i säng vid 3 men somnade väl inte ordentligt förrän vid 5 eftersom folk sprang ut och in därnere och musiken var på ute.

Söndag: Upp halv 8 för att bli klar till vi skulle åka.. Kan ju lugnt säga att jag sov typ hela vägen hem. Tog en dusch sen drog jag till Losan som fyller 25 idag. Nu sitter jag då här och ska lägga mej snart för jag ska upp och jobba 7 imorrn.. Tjoho! Slutar ju tidigt i alla fall sen så jag kan ta det lugnt till jag ska träffa Linda och gå ut och gå. Satt även under natten till denna dag och diskuterade lite med min kära kusin.. Ska se om jag inte kan lyckas flytta upp till Jämtland. Har ju försökt en gång tidigare.. Känns alltid lika pissigt trist att åka därifrån. Ska ringa runt lite imorgon så får vi se vad sm sägs..

Tjo och tjim fiskstim!! Lägger upp lite bilder i bilddagboken senare

Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0