Smartskaft

Sitter och läser Aftonbladet och en artikel om dialekter dyker upp.. Det stå att en dom hler på att försvinna eller i vart fall flera ord från dom.. Så har dom frågat olika kändisar om vilket deras favoritord är på deras dialekt.. Och så får jag se detta jävla stjärnskott till Stockholmare... Var hjärnorna slut när hon kom fram till utdelningen eller?

Elita Löfblad, 28, modell.

Stockholmare som bor i Stockholm.

- Ja, jag säger hänga väldigt ofta och jag tror inte folk som inte kommer från Stockholm vet att det betyder umgås. Jag tycker det vore väldigt synd om alla dialekter försvann, det är kul att kunna höra var en person kommer från.

Jag vet inte om folk som inte kommer från Stockholm vet vad det betyder.. Ska man skratta ellrer gråta?? Det används väl för fan överallt... Det är ju inte särskilt unikt.


Anyway så har jag fått jobb nu.. I Östersund eller Brunflo mer exakt. Var på intervju i fredags och fick jobbet direkt. Inte helt fel vill jag lova. Så nu är det en lägenhet som behövs. 17 august bär det av. Annars så var vi på traktorrace idag.. Kollade race och kubbstapling. Sen åkte vi till Björnkojan och fick se en hel del skelett om spår av björn som klöst på ett träd och kliat sej för det var en massa päls. I lördags gjorde vi väl inte så himla mycket.. Utgång till Döviken på kvällen men vi blev inte kvar så länge. I fredags efter vi struttat runt i Östersund och på marknaden i Hammarstrand åkte vi på kalas till Andreas systers yngsta dotter som fyllde 1. Förresten på marknaden så fick Veronica och jag handskrubb och huvudmassage.. Så jävla skönt =D Imorrn är det dags att åka hem.. Halv 3 går tåget från Sundsvall.. Sen är det typ en månad kvar till man ska upp igen hehe


Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0