Utkast: Jag försöker ...


Jag försöker rita den här....


Jag kommer inte längre än såhär för jag kan inte rita munnar.. Det tar hundra år innan det blir bra.. Eller någorlunda bra i alla fall

Tell me about it
Postat av: hanna i norpan

du får öva som tusan! sen blir det bra :)

ett litet tips... glöm inte att kolla avstånd på bilden du ritar av. tex hur långt det är mellan öga och haka. jag brukar rita ett öga först, sen mäta hur hur många ögon på fotot det får plats ner till hakan. sen får man mäta sitt öga och kolla på sin bild så det stämmer.

förstår man min förlaring? jag är dålig på att förklara när jag skriver...

2009-01-12 @ 12:18:47
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/
Postat av: Veronica

MER SVÄRTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Var inte rädd för svärtan. Kom över det och allt faller på plats. Håret ska vara svart! Ögonbryna ska vara svarta, jackan lika så! MER SVÄRTA ÅT BILDEN! Den kommer bli såååå grym om du lägger på mer så, propotionerna och allt ser kalasfint ut! =) Lita på mig!!! PUSS!

2009-01-14 @ 00:53:06
URL: http://veronicabsl.blogg.se/
Postat av: Kusin igen

Nu vart jag oxå sugen på att måla med blyerts, se om jag är så frisk imorgon att jag orkar hålla i en penna :P jag förstår hannas försklaring, håller med, man kan vända bilden oppochner oxå för att lättare hitta saker när man känner att något är fel.

2009-01-14 @ 00:56:21
Postat av: Veronica

sv: jo ja vet att det bara är tredje och att det är bättre och bättre. Men dra på för fan :P det är ju skiit bra gjort hitills. Med lite svärta kommer bilden bli levande med, och då har du ju en hunk att pyssas med om kvällarna hahaha :P ja skämt åt sido. tror den blir kalasfin ja! med svärta sedan!

2009-01-14 @ 18:45:37
URL: http://veronicabsl.blogg.se/

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0