Shit, shit och shit!!! =D=D=D

Nu har jag snackat med mamman i familjen.. 33 minuter engelskt snack i telefonen... Gud det kändes som jag stakade mej en biljon gånger.. I alla fall så är detta vad hon sa (och jag kommer slänga in lite ord på engelska som jag inte orkar tänka ut det mest passande svenska ordet på);

Dom bor då i Killyleagh 25 minuter utanför Belfast och 1,5 h utanför Dublin. Dom bor på the countryside i ett hus dom hyr. Det är som två stugor som sitter ihop där dom bor i ena halvan och jag då skulle bo i den andra. Där fanns även pappans kontor. Jag skulle få en TV och en DVD på mitt rum. Och hon tyckte det var jättebra att jag skulle ta med min laptop. Huset låg vid en sjö och jag fattade det som att stugorna sitter ihop med ett conservatory. Jag får tillgång till bil och dom betalar bensinen tror jag hon sa. Dom kommer vara flexibla med min lediga dag och jag kommer sitta barnvakt någon kväll så där. Hon ville ha hjälp mellan 7.30-12.00, 12.30 och sen någon timme ledigt och sen till 18.00, 19.00 ungefär. Den äldsta går i skolan och den yngsta ska börja förskolan i september. Dom brukar simma, dansa balett, gå på gymnastik, cykla, måla, leka rollspel och en massa sånt som barn gör när dom är små. Mamman har bott i London länge så hon brukar åka dit och hälsa på sina syskon och vänner. Och så åkte dom på semester på sommaren. Hon frågade hur många gånger jag skulle vilja åka hem till Sverige och jag sa att som det känns nu så vid jul är det mest jag vill. Hon trodde jag skulle vilja åka hem massor men jag sa det att jag vet ju inte hur det kommer kännas för jag har ju inte bott iväg från alla förr. Och så sa jag ju att flera stycken kommer och hälsar på mej med så då behöver jag ju inte härja hem fram och tillbaka hela tiden. Jag sa med att min kusin ska gifta sej i augusti så då kanske jag vill åka hem med. Hon sa att det var klart att folk fick komma och hälsa på mej. Och så skulle hennes syster gifta sej med en svensk tydligen.. =P Hon skulle skicka bilder så jag fick se hur dom ser ut. Sen sa hon typ så kommer du att tacka nej efter och så ångrar jag att jag skickade några bilder och sen började hon asgarva! Så hon verkar ha humor som passar mej och det känns bra!


Då är det så att om jag ska tacka ja till denna familj så måste jag åka i februari.. Typ den 15.. Så att jag ska jobba, packa, träffa allt folk och fixa med min uppsats på två veckor.. HILFE! All hjälp är välkommen säger jag bara! =P Men hon sa att dom gärna ville ha mej för dom tyckte jag hade presenterat mej så bra. *phew* Går på högvarv just nu vill jag lova.. Blir till att göra någon form av to do list och börja fixa så jag kan bocka av..


Tell me about it
Postat av: hanna i norpan

oh gud vad kul!!! hoppas du tar det för det verkar ju guld! jag kan hjälpa till med allt du behöver hjälp med. bara vi får komma och hälsa på, för jag kommer sakna dig :( men vad glad jag är för din skull!! :D

2009-01-30 @ 22:55:08
URL: http://mannagrynshanna.blogg.se/
Postat av: Veronica

wow, du har bloggat lite, sesationellt. Men jag har inte tid att läsa nu, ska se australia, får läsa imorgon!!!!!! Pöss

2009-01-31 @ 20:35:18
URL: http://veronicabsl.blogg.se/

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0