Detajlrika drömmar

Jag brukar ju lyckas få ihop det mesta i mina drömmar.. Och dom är ju ofta väldigt detajlerade, tydliga och ihågkomna när jag vaknar.. Så igår natt drömde jag detta;

Jag och mamma är i köket hemma i huset. Mamma diskar, jag sitter på en köksstol. Utanför är det årets åskväder. Man kan se varenda blixt som zic-zackar sej fram över himlen. Utanför ena fönstret för flera år sedan så fanns det ett päronträd där. Det var nu tillbaka och blixten slog ner i det flera gånger. Men det gick inte sönder eller så utan istället var det som att dom lindade sej runt trädet hela vägen ner till marken och när dom kom till ett ställer där det förut suttit en gren så blinkade det jättemycket. Pappa var tydligen på någon tjänsteresa och mamma uttryckte någon form av oro med planet eftersom han var på väg hem och det kan ju inte vara hälsosamt att flyga i det väder som rådde utanför. Precis då så flög just pappas plan (någon form av jumbo jet med en röd och en blå rand på sidan) precis över hustaket på väg att landa. Vart vet jag inte för närmsta flygplats ligger i Norrköping och detta plan var helt klart för lågt flygande för att vara menat att ta sej dit. Men jag hade i alla fall ingen känsla av att det skulle krascha.

På en sekund ändrades bilden i mitt huvud. Jag satt fortfarande på samma köksstol hos mamma och pappa men den här gången var det en förskola i huset och min syster var där istället.. Jag höll på att berätta för henne om det jag skrev uppanför här om pappa, planet och ovädret. Då började det blixtra och ha sej igen. Blixten slog ner i päronträdet, dom slingrade sej ner mot marken och vid den försvunna grenen blinkade det lika mycket igen.

Bilden ändras igen men vi är fortfarande i köket. Jag har dock bytt stol denna gång. Mamma och pappa är hemma och Christian och barnen är och hälsar på. Det är snö ute och när jag kollar ut genom det andra fönstret så åker det en långtradare på banvallen (en cykel och gångväg men det var inget konstigt med det för det). Kort efter så kommer det en snubbe springande efter med en sån manick man har när man blåser ihop löven på hösten. Fast den här blåser man snö med då. Han skulle springa ifatt långtradaren och blåsa undan snö så den inte fastnade. Så han spurtar ut på Sjöviksvägen och ställer sej på modden i mitten som för övrigt nog var en halvmeter hög. Helt snyggt glider han upp för den lilla backen, inte på modden utan med modden, in framför långtradaren och börjar göra sitt jobb. På denna korta tid har jag även hunnit springa ut bärandes på Cajsa (som snart är 8 år) ut på gården, ner för backen och bort dom 60-70 meterna vad det nu kan vara bort så att vi ser allt detta på nära håll.

Så byter vi igen men denna gång även mijlön runt omkring.. Vet inte vart vi är men det är en lägenhet och det var nyårsdagen tror jag. Det bor en kille i den som jag tydligen är ihop med. Inte mej emot för fan vad snygg han var! Har ingen aning om vem det var dock.. Har aldrig sett han förr som jag minns. Så jag satt och mös lite med han där.. Och Losan och Jimmy var nog där med.. Tror det var dom.. Dom var aldrig i synfältet så att säga men jag skulle i alla fall åka hem med dom.

Och då hamnar vi på sista scenen och den är, hör och häpna, i köket hos mina föräldrar. Då är alla där, mamma, pappa, Christian, Susanne, barnen, Victoria och Fredrik. Vi sitter och pratar om nyårsaftonarna vi haft.. Och datumet är tydligen 2 januari. Såg ingen almanacka men det var något jag berättade för mej själv i drömmen..

Herregud jag vet faktiskt inte vart allt kommer ifrån.. Min hjärna måste leva ett intressant liv vill jag lova!

Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0