Killar och tjejer

Jösses jag läste just en artikel på Aftonbladets hemsida om Ladies Night. 4 killar från tidningen om jag fattade saken rätt hade gått dit och blivit trakasserade av kvinnorna. Eller kvinnorna hade varit grova i munnen och allt vad det nu var. Sen läste jag kommentarerna kring artikeln. Vilka påhopp det var till höger och vänster. Bland annat var det en kille som tyckte att om man frågar 4 killar vad de har att göra på Ladies Night så skulle man börja undra vad en kvinna gör på hockey eller fotboll eller vad det nu var. Vad nu det skulle vara samma sak för det fatta inte jag. I och med att Peter Stormare slet av sej alla kläder blev det jämfört med att om killar hade gått på något liknande så skulle det har varit gubbslem för hela slanten men att när kvinnor gör det är helt ok. För det första så ingick det inte i showen att han skulle dra av sej allt så ingen gick dit för att se någon strippa. Sen är det så att fulla kvinnor i medelåldern och för all del i andra åldrar med kan säga en hel del saker så man börjar undra vad de har innanför pannbenet och hur gamla de egentligen tror att de är. Nu känner jag att jag själv hamnar i någon liknande grej som dom höll på med i sina kommentarer. Men egentligen så känner jag som så att jag ska gå på Ladies Night den 11 oktober. Det är en kul grej varför ska man hålla på att analysera saker och ting till höger och vänster?? Man kan ju bara konstatera att 4 killar bland 10 000 tjejer blir bemötta på precis samma sätt som 4 tjejer skulle bli bland 10 000 killar. Jag är för jämlikhet men vad fan ibland tycker jag att diskussionerna kring den, tillsammans med allt kring feminism, går för långt.. Lagom är bäst hallå! =)

Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0