Gulliga ungar!

Har jobbat i 2 dagar nu. Och jag kan ju inte annat än älska mitt jobb alltså. I torsdags så var det en kille som hade burit in hela tågbanan och en massa saker från dockvrån till byggrummet. Så sa jag det till han att dom här sakerna ska inte vara i byggrummet utan där bygger man med "pusselbitarna". Så nu får du plocka bort det här och ställa där det ska vara. (En sak hit och dit spelar ju ingen roll men han hade i princip bytt rum på allt). Så han började plocka och plocka. Eftersom han inte fyllt 3 än så var det lite svårt med koncentrationen så ibland kom han på avkrokar så jag fick säga till han igen. Till slut i alla fall var det dags för mellanmål. Det fanns lite kvar så jag sa att när han ätit och tvättat händerna så fick han ta resten. Det skulle han ju göra. Men så klart så drog han ut på det så jag sa att eftersom han hade varit så duktig och plockat undan så mycket så skulle jag hjälpa han med det sista. I alla fall så var det roliga i det hela att när jag var där igår men på andra avdelningen så skulle jag gå in till hans avdelning och fråga en grej till en av de andra som jobbar där. Då tittar den här killen på mej och så säger han; Jag har städat i byggrummet fröken! Jag höll på att dö av skratt.. Inombords då så klart var lite mer diskret utåt.. =P

Igår var vi i skogen och hade lite utflykt. Hittade svamp, trattkantareller närmare bestämt och rätt många. Det slutade med att jag fick ta med dom hem till mina föräldrar eftersom jag själv inte äter svamp. I alla fall så kom det fram en liten kille när vi snart ska gå tillbaka. Han ställer sej vid mina ben och klappar lite sen säger han nöjt; "Du är bara min fröken". Man blir så glad när barnen säger sånna saker. Det betyder ju att man gör något rätt lix... =) Jag längtar till jag får börja joba ordentligt vill jag lova!


Idag blir det kalas hos käre bror som fyllde 35 i söndags när vi var i Hammarstrand. Eller rättare sagt jag var där, dom var på väg hem =P


Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0