Eventuella lösningar

Nu har jag hittat på internet lite tips vad man kan göra när katten gör sina behov utanför lådan. Som min kära lilla Tindrabus. Hon har ju börjat kissa på golvet med. Vilket gör saken lite mer akut för en annan. Bajs är lätt att plocka upp. Kiss stinker och kan förstöra golvet. Det fanns många anledningar och jag tog dom som är aktuella för henne. Dels har jag möblerat om. Det kan göra att hon inte känner igen sej riktigt. Jag ska pröva att rengöra kattlådan oftare (men inte för ofta då det med kan ha denna effekt) Jag får sluta med ajax och tvätta lådan med någon form av mild tvål. Och så ska jag ägna mer tid åt henne då hon kan känna sej lite åsidosatt av Elvis. Hoppas att allt detta hjälper nu. Sen fick jag nog även ett svar på varför hon ens började med att skita utanför lådan. Det kan vara det att när man flyttar så blir det en ny miljö och det är inte alltid kul för katten tydligen. Då ska man helst möblera så det är likt som det var förut. Och man ska INTE straffa dem med att trycka ner dom i vad det nu är dom har gjort för det kan göra dom mer otrygga. Så att det är bara att sätta igång =) Ska nog köpa mej lite Piss Off för det jag har börjar ta slut. Det kan man rengöra lådan med.

Nu ska jag duscha sen gå och vattna blommor... Tjo!

Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0