Schlagerfestival

Idag har jag fart runt känns det som lite överallt.. Först var jag till Hanna och hängde lite. Vi åkte hem till mamma och pappa så hon fick se det nymålade och kolla läget inomhus eftersom hon inte vart där sen jag flyttade hemifrån. Fick avvärja en catfight mellan Jossan och en svart och vit katt som var typ dubbelt så stor som henne och gick runt och mopsa sej. Men Jossan skulle säkert gett den stryk så det sjöng om det om det var så. Jag menar hon attackerar ju rådjur och lite allt möjligt den damen. Sen drog vi till mamma och hämtade så kallade jungfruben att sätta ihop min uppsats med och for vidare till Viberga.

Efter den turen körde jag hem Hanna och åkte till min syster. Hon skulle korrekturläsa min uppsats och sen skulle vi ut och gå. Men så blev det inte för jag fick läsa igenom hennes paper till det litteraturseminare hon ska ha imorgon. Men hon och Fredrik har inte word på sin dator så Fredrik fippla hem något annat skrivprogram som syrrans lärare inte kunde få upp på sin mejl. Syrrans lärare är för övrigt Kattis och Jonnas uppsatshandledare (onödigt info så där). Så det bar iväg till syrrans jobb (där jag ska jobba imorgon by the way) för att fixa det på word. Jag personligen skulle spara tiden genom att kopiera texten som fanns på syrrans mejl och klistra in den i word och sen ändra i ordning texten. MEN inte min syster inte. Först satte hon sej och skulle skriva av texten från pappret. No matter what I said. Sen så sa jag att jag kan väl åtminstone få läsa medan du skriver så går det fortare. Det gick hon med på men sen sa jag nej du läser jag skriver så går det ytterligare lite fortare.. Osmidiga människa vill jag lova =P Det vart klart till slut i alla fall så då åkte vi hem till henne igen. Men telefon ringde och hennes svärmor och svärfar kom förbi så det blev ju en massa störningsmoment hela tiden. Till slut ringer pappa kvart över 5 och vill ha bilen för han ska handla. Jag kom till syrran typ halv 3 haha.. Men hon hade bara 6 sidor kvar så hon skulle läsa klart dom så kunde jag åka sen. Promenaden får vi ta en annan dag.

Jag kör i alla fall hem och hämtar pappa, följer med han till affären och köper godis, åker hem till mej och hämtar duschgrejer (hade inte duschat eftersom jag skulle ut och gå så jag kände mej som en slusk) åker hem till mamma och pappa för att duscha. Sen får jag übergod rabarbersoppa till kvällsmat sen kollar vi på Spårlöst. Josefin tjuter som vanligt. =P Och sen glor vi på semifinal 2 i schlagerfestivalen. Och jag måste säga att Turkiets bidrag var riktigt bra! Tänker ladda hem det nu. Sen ska jag rätta ett par stavfel i uppsatsen så jag kan skicka in den imorgon innan jag åker till jobbet. Som sagt denna dag har varit ett enda härj känns det som. Har inte vart hemma något knappt vilket Tindra har påpekat för mej en stund här. =) Lite fin styckeindelning fick jag med här också så det kanske blir lättare att läsa allt detta.. =)

Tjing tjong!


Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0