Norrland, bautasteg 3

Joho då nu minsann har jag pratat med förskolechefen i Hammarstrand. Och hon hade pratat med sin chef eller vad det nu var han var och båda enades om att de skulle vara ganska korkade om de inte kunde göra sitt bästa för att hitta ett jobb till mej. Det är inte varje dag en förskollärare vill flytta upp dit lix. Dom har lite brist på sånna däruppe.. Men samtidigt vill dom ju inte sparka den personal dom har så dom håller på att vidareutbilda sina barnskötare till förskollärare. Och så bygger dom en ny förskola med 4 avdelningar så det är den jag får jobba på om jag kommer dit. Så det blev jag glad för eftersom jag inte vill jobba på något gammalt ställe med leksaker från 75 typ.. Hon sa att det var 3 tjänster som skulle annonseras ut nu. Men hon skulle bara sätta ut 2 till att börja med. Sen skulle hon prata med facket för att få dom att gå med på att låta en vikarie ta den tredje tjänsten som börjar i september nu. Så skulle jag ta över den när jag pluggat klart nästa år. Så skulle det bli som ett halvårs test både för mej för att se om jag faktiskt vill bo där uppe och sen för dom om dom tycker jag är något att ha. Sen frågade hon om jag var en friluftsmänniska för den nya förskolan skulle tydligen ha någon form av utomhuspedagogik. Ja bara nej det är jag inte men det finns ju inga hinder för att bli det. Jag måste ju säga att Norrland inbjuder till mer friluftsliv än vad miljön här nere gör =P Bortsett från att man inte blir mördad av en björn när man går ut här då haha... Jag hade i mejlet jag skickade till henne för ett tag sen frågat om dom hade någon speciell pedagogik och så. Hennes svar på den frågan var; ja men det är det vi ska ha dej till då som förskollärare. Då får du föra pedagogiska diskussioner och så. Jag bara jaha ok no preasure.. =S Men det ska väl gå bra det. Vi kom fram till i alla fall att innan hösten så var det bra om jag fått veta hur det blir med jobbet. Och så sa vi att när jag ändå ska upp och hälsa på i sommar och eventuellt i september så kan vi ses och titta lite på hur det ser ut. Wiiihihi så nu är jag glad i alla fall!


Imorse fick jag även brev från Sapa att jag fått jobbet i sommar. Så då kan jag andas ut med det med. Dessutom känns det rätt bra med uppsatsen och vädret är guld värt så att livet känns några kilo lättare nu måste jag säga.. =D Så nu ska jag gå och träna lite grann. Så kanske jag med kan bli lättare mohahahaha.


Tell me about it
Postat av: Jenny

Vad kul! ens har jag knappt börjat tänka så långt:) Går det bra med uppsatsen då? kram

2008-05-07 @ 16:34:04
URL: http://jennasvensson.blogg.se/
Postat av: Helena Burman

jaha det är bara till o gratulera dig då. Vad skönt att ha både sommarjobbet o ett eventuellt jobb norrut fixat. Jättegrattis / kram Helena

2008-05-07 @ 20:17:11
Postat av: Jenny

Jo, det går rätt så bra, va motigt ett tag men nu flyter det på igen. E snart färdiga med litteraturen och metoden och har påbörjat analysen lite. Imorn ska det ju skickas in till läsgruppen, ska bli intressant o se vad de andra tycker...Kram

2008-05-07 @ 20:20:24
URL: http://jennasvensson.blogg.se/

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0