Helgen

I går var det inflyttningsfest hos Hanna och Johnny. Det var skitakul!! Vi hängde i parken ett tag för det var så himla varmt i lägenheten. Emilie och jag lånade toan på Sibylla och Emilie kom knappt ut.. Jag hade problem med låset men hon hade mer hahaha.. Det droppade in lite fler folk under tiden vi satt där. Och seriösa picknickfamiljen kom dit och satte sej med 4-5 picknickkorgar och baguetter och bullar och grejer. Så Johnny, Christian, Erik, Tomas och Daniel gick till ÖB och köpte engångsgrillar och Viktor gick och köpte korv samtidigt som han hämtade allergimedicin hos Hanna och Johnny. Sen var grillkalaset igång och jag hamnade som vanligt i röken. Viktor hade lite problem med att tända grillen medan Hanna lyckades på första försöket. =P Killarna gick och spelade volleyboll och fick äta svarta korvar för Viktors "korven korven!!" skrik funkade inte på dom trots att han gjorde två försök. Hanna tog till slut i med ett kort och koncist hallå! Hahaha. Erik hittade en Sverigebrassestol som han beslagtog och sedan bar med sej till Hanna och Johnny som inflyttningspresent. Det blev kallt efter ett tag tyckte jag men Hanna stulade Henriks jacka så jag hade den över benen så blev det lite varmare. Sen gick vi tillbaka till lägenheten. Therese råkade slänga upp den orangea frisbeegrejen i en buske men med en lång Henrik och en lång pinne gick den att få ner som tur var. Jag, Emilie och Martin och shoppade lite granna på Coop Nära, cigaretter, sojabönor och Turkisk Peppar. Vem som skulle ha vad det får ni gissa själva. =P Sen var det party party!! Egentligen skulle vi åkt hem på natten men det blev att vi låg kvar så. Vid 3 så skulle Samuel och Martin gå hem till Samuel och sova så jag, Emilie och Johnny följde med för att få en liten promenad. Jag och Martin var lata och tog hissen när dom andra gick ner. I hissen insåg jag hur jävla snygg jag var i mysbyxor och dom skor jag hade på mej som var typ en ballerinasko.. Men vad fan det var ju mitt i natten så det var ju inte så många ute lix.. =P Sen kollade vi runt i Samuels lägenhet vilket inte tog så lång tid för den var inte så stor. När vi kom hem låg alla och snusade så sött haha.. Klockan 6 imorse vaknade vi när Tomas, Erik och Daniel skulle åka iväg för Tomas skulle på dop någonstans 4 timmar från Norrköping. Emilie och jag bestämde att vi skulle ta 7.20 bussen hem. Men Josefin var bakis och mådde pyton och 6.40 ringer hon och väcker sina små päron och en snäll liten papps kommer och hämtar oss istället.. =) Hade inte pallat 50 minuter på en buss kan jag lova. Så hem och sova lite till efter ett par andra saker var avklarade haha..

11 ringer mamma och väcker mej och frågar om jag fortfarande tänker komma till dom sen. Visst jag gör sa jag och somnade igen. Gick upp halv 1, skulle vara där 2. Sen kom syster och Fredrik dit med och fikade. Vi drog till Grillen och käka bakfyllemat sen för dom hade vart på Siemensfesten. Efter det kom mamma och pappa och hämtade upp mej för vi skulle till mormor och morfar. Men först svängde vi förbi på brorsan och hämtade deras köksfläkt som mormor och morfar skulle få. När vi kom ut ur bilen låg grannarnas Leonberger ute på tomten och vilade. Han känner igen oss så han gjorde inte så mycket väsen av sej men när mamma skulle kliva ut ur bilen kom det en tant gåendes och hon kände han inte igen så han hoppade upp och la av värsta skallet så både mamma och tanten blev livrädda haha.. Men det är klart kommer en Leonberger studsande och skäller så känner man sej ganska liten =P Gnossade med ungarna lite granna =) Sen bar det av till Åby där blev det smörgås och fika. Och nu har man precis kommit hem. Känns som den här helgen vart lika fullspäckad som förra..

Färgade håret igår med förresten. Rödbrunt den här gången. Skönt det.. =) Här kommer lite bilder från gårdagen...


Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0