Hur gör man?

Ja det var vad Karin och jag diskuterade i bilen. Det norrländska ordet (eller luftinsuget om ni så vill) som kanske stavas typ chup.. Eller chu kanske är mer rätt.. Hur säger man det liksom? För det första känns det som gommen är i vägen och för det andra så blir man ju helt snustorr i käften.. Har folk i norrland gomspalt eller extra salivproduktion för att klara av det? Jag ska har i alla fall bestämt att jag ska öva på att säga det.. Till hjälp måste jag nog ha lite vatten. Lagom mycket så det inte hinner torka på inandningen och lagom lite så det inte följer med luften ner i lungorna så det blir sjöslag bland mina syremolekyler eller vad det nu heter..

I övrigt har vi haft slutseminarium idag.. Var klara 3.. Alltså 2 timmar före det var tänkt.. Typ alla hade en kvart mindre tid än man skulle, vi kortade raster plus att opponentskapet bara tog typ 10-15 minuter.. Skönt det tyckte vi och förmodligen Barbro med som typ somna under en grupps presentation... Way to go Babsan.. Du kanske skulle satsa på att gå i pension nu...

Tell me about it
Postat av: Maria

Haha, vilket roligt inlägg. Jag kan dock inte hjälpa dig med det där ljudet trots att jag är Norrlänning. =P Använder det inte så ofta heller, fast det är väldigt praktiskt ibland, hehe...

2008-03-29 @ 17:35:49
URL: http://mariaskarin.blogg.se
Postat av: Veronica

Chu säger man nog, och det är väl inga svårigheter att säga så, du har tänderna en bit isäg bara och
gör en pussmun typ och drar in lite luft. Så kommer det dära ljudet utan att orsaka sahara-torka i munnen!!! ENKELT!

2008-03-29 @ 22:36:42

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0