Hemma igen

Här kommer man hem och ska skriva i sin blogg så funkar inte internet hemma så jag sitter hos Losan. Skriver bara nu och så får bilder komma senare. Men för att skriva om Norrland då..

Skärtorsdagen: Vi åkte vid 9 på morgonen och hämtade mormor och morfar. Mosade in väskor så det blev helt packat i bagaget. Pappa körde till Gävle och jag resten.. Blev omkörd av en massa bilar på vägen mellan Sundsvall och Hammarstrand (norrlänningar kör som satan ;P). När vi kom fram blev det att hälsa på folket en snabbis och sen åka med Veronica hem och lämna väskan och sen till hennes farmor och äta.

Långfredagen: Upp halv 6 för att komma iväg till angeltävlingen. Vi skulle ta skotrarna dit.. Det var svinkul. Satt bakom Grot och han körde som fan haha.. Det var lite läskigt i snäva kurvor om man skulle upp på någon snövall samtidigt och sen upp och nerför branta backar.... Men annars var det kul som tusan! Vi åkte och plocka upp Andreas kusin Erik som fick åka på släden bakom. Sen bar det av rakt ut i skogen. Stället vi skulle fiska på låg mitt ute i ingenstans. Det var tyst och skönt där. Om man bortser från allt folk som körde runt på skotrarna titt som tätt mellan fiskehålen. På 4 timmar kom det 2 gäddor.. Den ena vägde 6,9 kg och var helt brutal. Kom inte upp ur hålet så en galning körde ner hela armen i hålet för att hala upp den. Måste ha vart kallt satan! Sen grillade vi och grejade.. När vi skulle åka hem så var det en massa vatten mellan snön och isen så Grot fick gasa massa.. Då får Erik av släden och sen fick både han och jag gå till skogen... Svinjobbigt med en fet hjälm på huvudet. Vi åkte en sväng förbi skidbacken för det var någon tävling där... Sen åkte vi och lämna skotrarna hos Annika och Mats och såklart drullar jag av när han svänger runt huset... =P Det var hem och byta om och åka till Hoo för prisutdelningen.. Skaplig utsikt dom har där vill jag lova! Och Eriks pappa hade ramlat (han åkte skidor till och från fisket) så han blev dragen bakom skotern av någon som jag inte kommer ihåg vad han heter. Sen åkte vi hem, Andreas och Veronica skulle vila lite så jag gick med det andra folket till Kaffestugen och pappa bjöd mej på en cider. Vi var klara lagom som Veronica skulle skjutsa Andreas till Niklas. Så då plockade dom upp mej och så åkte vi dit.. Sen hängde vi där en sväng till vi skulle köra dom till någon Tjatte eller vad han hette. Sen åkte Veronica och jag hem och spelade 500.. Jag vann båda gångerna.. =D

Påskafton: Vi åkte upp till Annika och Mats och åt påsklunch.. Johan, Mona och Margit var där också. Sen skulle vi ut till Erik och köra ut hans gömsle till skogen. Så då fick jag åka Timberjack. Satt med Erik i hytten och Veronica och Grot satt ute på huven. Den kändes lite vippvänlig när man åkte över vallarna men den är nog egentligen svårttippad. Men ut i skogen med årets snödjup så man fick krypa uppe på snön för att det gick inte att gå i den... Eller det gick men var för jävla jobbigt... Byggde ihop den lilla kojen hävde oss upp i åbäket och körde hem. Fixade käk och piffade sej lite inför festen.. Det var mycket trevilgt där och sen på hotellet.. 17 minus när vi skulle hem därifrån. Men vi fick åka bil i alla fall.. =)

Påskdagen: Dags att åka hem men först skulle Mats, pappa och jag ut och åka skoter.. Pappa körde hela tiden jag åkte bakom Mats i början sen fick jag köra... Det var kuligt. Vi var uppe vid älghägnet och klappade lite på älgarna med. Sen när vi åkt klart var det hem och duscha sen äta lunch hos Annika och Mats.. På vägen hem svängde förbi Johan och Mona och kollade på deras nya kök... Sen körde jag ner till Gävle och sov typ hela vägen hem därifrån..

Nu ska jag gå och äta grillat hos mamma och pappa sen ska jag hem till Losan igen..

Tjing!

Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0