Truckar och blommor

Idag har jag jobbat min första dag. Hängde i glödgen och åkte med i trucken.. Men först när jag kom fick jag hjälpa till att dela ut tårtor med Gerd för Tord som jag ska gå med besiktigade sin motorcykel. Och så fick jag mej en tårtbit också.. Lyxigt värre.. Klockan 12 var det dags att övningsköra med trucken. Fy fan vilken apparat. Och han instruktören var helt glad och trevlig när man gjorde allt helt rätt så när man råkade göra fel så blev han helt hetsig.. Men jag menar vad fan han har kört truck i 14 år och jag har gjort det 3,5 h idag.. Jag är ju knappast ett proffs lix.. Det var svårt att lasta aluminiumbandet på gafflarna... Fast allra svårast var fan och komma rätt i svängen från början.. Gud som jag höll på att köra fram och tillbax.. Blev helt störd på mej själv.. Och jag med mitt ögonmått ska hålla på att pricka in avstånd från gaffelfoten till bandet, bandet till trailern, bandet till golvet, gafflarna till golvet.. Herregud däruppifrån där jag sitter lix.. Har tatt kort på trucken så jag lägger in det i helgen..

Efter jag jobbat klart så åkte jag till Billbäcks med mamma och pappa. Träffade Mari där.. Och köpte blommor till balkongen.. Alyssum (vit), Verbena (mörkblå) och Afrikansk prästkrage tror jag det heter. Afrikanen har så sjukt fin färg! Den ska jag med ta kort på och lägga in här.. Sen köpte jag jordgubbsplantor med. Så här odlas det jordgubbar på balkongen.. Hoppas det blir bra.. Köpte en planta med en jordgubbe som var klar. Den smakade mycket bra!

Nu ska jag inte göra så mycket mer.. Snart dags att sova.. Upp 4.30 imorrn bitti.. Men sen är det helg!!


Tell me about it
Postat av: Kusin V

Fan! Jag var till Trädgården idag och kollade på jordgubbsplantor, för jag tänkte ju odla på min ballkong oxå. Men så insåg jag att jag inte hade pengar till allt som behövdes just den här gången :S Och så kanske jag tänkte att jag får lugna mig till efter husköp, så har jag ett helt land att ha gubbarna i =D Usch, längtar tills den dagen vi har ett hus! När det är 2f 2f :D Pöss

2008-06-05 @ 22:54:42

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0