8 November

I natt drömde jag 2 stycken sånna långa detaljerade drömmar. Var ett tag sen jag gjorde det nu. Jag orkar inte skriva upp allt som hände men jag kan ju ta det lite allmänt.

Första drömmen så var vi i våran gamla sommarstuga (som vanligt) det var jag och sen gänget från Alien Resurrection (hahahaha) vi skulle slåss mot en Transformer som höll på att förstöra hela stället för han letade efter oss. Det var mitt i natten och kolsvart. Vid ett tillfälle åkte han iväg men jag vet inte riktigt varför. Sen kom armén typ och skulle hjälpa till. Vi hade på något sätt kommit över en massa pengar som vi inte ville dom skulle hitta så vi gömde dom i en massa chips och godispåsar. Transformern kommer tillbaka för han hade mött hela kavalleriet när han åkte iväg. Armén skjuter lite på han med granatgevär och sånt sen kommer dom med en stridsvagn så han blir sårad och åker iväg igen typ. Sen är det lite suddigt för jag tror jag gick över till nästa dröm.

I den här drömmen är vi fortfarande på landet. Fast vi hoppar lite mellan där och här i Finspång. Min pappa var medlem i någon slags motorklubb som varje år fixar ett race för medlemmarna som vill köra. Varje år är det på ett nytt ställe men det varierar bara mellan de som är med i klubben. Den här gången så var det pappas tur att ha hand om det. Men alla kunde inte få plats hemma hos dom så därför så höll vi till på landet eftersom tomten vi hade där va så stor. Så då kunde folk tälta på tomten. Det var massa människor där min moster och morbror, mina kusiner, folk från O.C. och jag vet inte allt. I alla fall så hölls racet mitt i natten tydligen och jag hade visst en pojkvän och han skulle köra. Så klart så krashade han med sin bil så han blev väldigt svårt skadad och fördes till sjukhus. Ingen visste hur det skulle gå och det var allmän kalabalik runt omkring. Jag åkte till sjukhuset först sedan åkte jag till Viberga och skulle köpa något vad det nu var. På parkeringen var det inte en lampa tänd så man såg inte ett skit. Dom hade gjort nåt med asfalten på vägen upp till parkeringen så folk åkte jättekonstigt för det fanns bara ett körfält om man ville åka på normal asfalt. Och inte en jävel hade halvljusen på så typ jag fick köra slalom mellan bilar för att komma till vägen. Sen satt jag tydligen och snackade med Losans kusin en hel del. Han bodde i Per och Peo butiken och hade en liten tomt som vi satt på. Tomten bestod av asfalten utanför ingången och sträckte sej ut till där taket tar slut haha.. Någonstans där slutar min dröm för jag blev väckt.

Och vem var det som väckte mej??? JO det ska jag tala om för er att halv JÄVLA 8 så börjar en jävla snubbe blåsa löv utanför mitt fönster... Vad fan är det för jävla tid!?!?! Är det ens tillåtet eller? Hade jag vart skiftarbetare och jobbat natt skulle jag fan slängt något i huvudet på han den jäveln. Jag lyckades i alla fall somna sen efter hundra år.. Sen väcktes jag av en annan jävel, en brud den här gången, som dessutom ringde fel. *morr* Men det var i och för sej dags att masa sej upp enligt klocken hehe...

Har för övrigt konstaterat att detta är en jävligt sugig dag! Kollade mejlen och fick reda på att jag körde på tentan. Visserligen trodde jag inte annat men i alla fall...

Läste på aftonbladet.se idag om en kille som är 17 år som tatuerat in en drake på ryggen och som ångrade sej nu. Han hade gjort det på en tatueringsmässa och ljugit om sin ålder så han skulle få den. Det skulle kosta 84 000 kr att ta bort den. Mamman hade ringt tatueringsstudion och han sa att dom alltid kollar legitimation men av någon anledning inte gjort det på den här killen då. Mamman tror dom bara vill ha pengar och anmälde dom till Allmäna Reklamationsnämnden. Hon hoppas i alla fall på att dom ska få tillbaka det killen betalade för tatueringen alltså 2500 kr.
Visst ska tatuerare kolla legitimation men för övrigt så ligger det inte på deras ansvar att veta om folk tänkt över det här ordentligt. Vad ska dom göra sitta en timme och tortera folk till dom ångrar sej? Och gör dom inte det då är det fritt fram att tatuera dom? Jag kan gå med på att den här tatueraren kanske slappa lite på kollen. Men det är ju årets skämt om det är hans fel. 
Alltså hallå i lilla huvudet! För det första så var det en bild på killen och han har en tatuering på armen som inte har med draken att göra.. Hur kom den dit? Godkände mamman den eller ljög han till sej den med? Vill han ta bort den också? Nej det verkar inte som den ens är ett problem för någon av dom. För det andra så den storleken på tatuering borde kosta way more than 2500 kronor!  Visserligen var det bara konturer nästan (sktifult så så länge han inte fyller i den lite så kommer den sitta där och inte vara annat än ful mohaha) men det kostar ändå mer. Killen började förmodligen ångra sej när morsan väl fick se den och började tjuta och allt vad det nu var hon gjorde så han ljög lite grann extra. Men hela grejen är ju fånig.. Hon borde väl snacka med sin son om hur man uppför sej, att man inte ska ljuga om sin ålder etc. Den största skulden ligger ju knappast på tatueraren. Enligt mamman så fick inte hennes lilla gulleponke tid att tänka efter innan dom börja karva honom i ryggen och "ärra han för livet". Men alltså om du impulstatuerar dej så är du inte annat än rätt och slätt dum i huvudet. Det är en sak om du tar hål någonstans för det går ju att ta bort och låta växa igen. Killen har en tatuering förut så han vet innebörden av att göra en ny (vilket man borde veta ändå om man inte är tappad bakom en vagn). Allt det här är bara en massa skitsnack det är helt och hållet hans "fel". Mamman vill väl inte att hennes son ska framstå som en idiot så hon kastar skulden på någon annan. Snacka dessutom om att göra bort sej för alla när man är med i tidningen för det! Det gäller ju att göra bort sej totalt..

Tell me about it

Om du har något på hjärtat:

Ett litet namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv nåt nu då!:

Trackback
RSS 2.0